Battlestar Galactica

Jump to menu

Novinky

14.08.2009 - Bryan Singer přivede BSG do kin. Bez Rona Moorea.

Singer Centurion V dubnu se objevily spekulace, že Glen Larson, tvůrce původní Battlestar Galacticy z roku 1978, připravuje její návrat na plátna kin. Dnes už je to oficiální a budoucí film už má i potvrzeného režiséra. Bude jím Bryan Singer (Obvyklý podezřelí, X-Men 1 a 2, Valkýra), který není světu BSG příliš vzdálený. Vlastně i díky němu se BSG po více než čtvrtstoletí vrátila na televizní obrazovky.

V roce 2001 totiž připravoval spolu s Tomem DeSantem seriál, který měl být pokračováním původní série. Seriál se měl začít natáčet na podzim 2001, již byly vybudované i některé kulisy včetně nových Viperů, ale vše zhatilo 11. září 2001, které produkci opozdilo a Singer již neměl kvůli natáčení X-Menů 2 na BSG čas. Všechny kulisy tak byly strženy a Vipery zničeny. Více o jejich společném projektu najdete zde.

Nyní se Singer vrací, aby dokončil, co před osmi lety započal. Nebude se již jednat o pokračování původní série, ale o kompletní remake. Proslýchá se, že za režii dostane asi 10 milionů dolarů, což nevypadá na levný film. Singer tvrdí, že při natáčení X-Menů se naučil mít respekt pro fanouškovskou základnu a věří, že stará Battlestar Galactica je spícím obrem, který do kin přitáhne davy. Produkovat bude Glen Larson a Ron Moore nebude do projektu nijak zapojen.

Neodpustím si osobní poznámku. Stará Galactica je pro mě zábavným seriálem své doby, na který se tak musí nahlížet. Ovšem, pokud bych nikdy neviděl současnou Galacticu asi bych se původnímu seriálu zvysoka vysmál. To říkám přes to, že jej mám opravdu rád a vážím si ho. Tento 30 let starý příběh prostě a jednoduše dnes nefunguje žádným způsobem. To co udělalo novou Galacticu seriálem, který nade vše miluji je především Ron Moore. Už ve Star Treku: Deep Space Nine je vidět jeho vize, kterou v BSG přetavil do vynikajícího vizuálu podpořeného hudbou Beara McCrearyho a výkony kvalitních herců. Brianu Singerovi přeji hodně štěstí, ale pochybuji, že jeho film budu milovat stejně jako Mooreovu vizi.

Zním jako fanoušci staré BSG, kteří dodnes nenávidí novou? Překvapí nás Singer stejně jako J.J. Abrams novým Star Trekem? Podělte se s námi o své názory...

Komentáře


Anonym
14.10.2009 - 19:21

Jde videt, ze polovina bsg fandů je mládež co srovnává efekty nové bsg s 30 let starším kouskem. Tesim se na tenhle film a rozhodne budu rád když ponese jméno Battlestar Galactica.. to spíš tahle galactica která je pro vás všechny boží (včetně mě) se ale BSG jmenovat neměla. Nezáleží na tom v čem je dobrá atd... nikdy se to nemelo jmenovat BSG, když to s první BSG nemá nic společného

Mirec Pivec
20.09.2009 - 19:20

ak sa ten film nepodarí tak tento seriál si už môže len akurát tak pískať,pretože ako vieme ludia rady škatulkuju.kto by si pozrel pokračovanie alebo remake filmu ktorý nemal úspech?rozlúčte sa s BSG 2004 nadobro.

sidlord
03.09.2009 - 20:53

souhlasím s názorem, že úspěch nového BSG je z 99 procent postavený pouze na Ronu Moorovi,. Jeho vliv je opravdu vidět i v DS9, které výrazně vybočuje z klasického pojetí Star Treku a dodává seriálu tu správnoui jiskru, neotřelost a zbavuje jej zátěže typu "pište příběhy tak, jak by si to přál Gene Roddenberry"...
To bude zřejmě platit i o novém filmu, takže raději ruce pryč...

ZoiD
28.08.2009 - 20:54

predsudky, nepredsudky...
neni nekde na netu naka petice proti nataceni?
docela bych se tam i podskrt :/

Leo_Ben
28.08.2009 - 20:40

2 chevron: ano, předsudky. Nicméně založené na doposud známých faktech. Příjemnou zábavu >:-)

chevron-man
28.08.2009 - 12:23

No, nikdo vás na ten film nenutí jít. Veškerá kritika, co se tu vyskytuje, jsou jenom předsudky, nic víc.

Jackie.Jack
27.08.2009 - 21:52

Film urcite bude sklamani a vyhazovani penez... Jen kdyz vidim toho futuristickeho centuriona, tak je mi jasne, kam se to bude ubirat... Prosim netocit!!

ZoiD
23.08.2009 - 22:48

2 Leo-Ben: sam bych to nerekl lepe ;)
ale at uz se mu to povede nebo ne, bude to zasah do nadhernyho pribeku a u zastancu BSG to bude hlubokej sram na srdci.
Kdyby se aspon domluvil s Moorem a udali to jako plynulej prechod z Capricy do vypuknuti 1. valky. Stinger by mel puvodni cylonskou techniku ktera byla i v nove BSG vyuzita hlavne v Razoru a nenarusovalo by to celistvost celyho univerza.
Takovej kompromis by se mi i libil pokud by byl dobre natocenej

Leo_Ben
23.08.2009 - 21:39

2 Anonym: spletl sis server. Nepřišlo ti divné, že tu nikde není logo iDNES.cz?
2 uctívači B.Singera: s ST-X nemá nic společného (kromě několikavteřinového štěku zkraje filmu). Tenhle pán by si měl IMO od fantastiky na čas orazit, od remaků extra.
Od BSG podle staré šablony by si měli IMO orazit všichni. Nová BSG je do detailu vybarvený vesmír, zabydlený skvělými charaktery a jejich interakcí, má hluboký příběh, adresný k soudobým problémům. Co může naproti tomu nabídnout dvouhodinovka uhnětená z 30 let starého těsta, kromě žánrových klišé?
Ne. Ať si BS pro mě za mě zremakuje třeba ten Excalibur, když už nutně musí něco remakovat. Ale s novou BSG snese srovnání máloco; takže už dopředu odhaduju, že NE, nebude to dobré.

ZoiD
23.08.2009 - 20:56

to Anonym: Get Frak yourself
to chevrion man - v Startreku, superrmnoj atd aspon zachoval puvodni pozadi pribehu proto to sou plnohodnotny dily.
tady chce kompletne zmenit podstatu celx galacticy.
k cemu mit 2 serie se stejnym nazvem a kazdou o necem jinym.
tady by se mel spis clovek byt ze se mu to povede nez ze nepovede...

Anonym
23.08.2009 - 19:27

Bude chleba levnější? Bude práce pro většinu Čechů?
Řešíte tu píčoviny...

chevron-man
23.08.2009 - 13:05

Líbili se mi X-Men od Singera...aspoň 2. díl...nelíbila se mi Valkýra, protože byla příliš americká a natočená pro masu diváků a podle mě je to brak...na druhou stranu se mi líbil jeho Superman...a tak úplně nechápu, proč ho tu někdo kritizuje kvůli Star Trek X (viz antey). Každopádně, Singer umí vtisknout ducha tomu, na co sáhne...otázkou je, jestli to bude pro BSG dobré a je dementní kritizovat něco, co ještě nevzniklo. Může to seriál daleko předčit a nikdo z nás si toho nevšimne, protože na to zanevřeme kvůli tomu, že milujeme seriál.

terranec
21.08.2009 - 23:53

A bude to tak jak jsem psal tady tehdy, kdyz byla zpráva o oné "spekulaci".

Glen Larson už cítí, že tu moc dlouho nebude, tak chce ještě natočit nějaký svůj tvůrčí epitaf...

terranec
21.08.2009 - 15:01

znovu čekám jen dvě možnosti - barevný a awesome i když v podstatě blbost (ST 11, Transformers) nebo ucházející pokus na který tu budem nadávat sto roků a posílat Singera do horoucích pekel :)

antey
20.08.2009 - 22:03

NE DIKY...nova BSG je jen jedna a bude jen jedna a SINGER UZ SKURVIL STAR TREK 10
novy startrek ani nemluvim je to shit

alric
20.08.2009 - 08:46

NEEEEEEEEEEEEEEEEE
nech en projekt skrachuje, nova galactica je predsa 1000 krat lepsia ako ta povodna. Z tej som mal cest vidiet asi 5 dielova a jej kvality by som prirovnal asi k serialom Herkules alebo Strateny svet

ZoiD
19.08.2009 - 23:30

fajn tak to muze taky rovnou zacit pretacet Hvezdnou branu nebo jakejkoli StarTrek. co takhle pretocit cely Star Warc.
Nebo by Moore moh na oplatku pretocit House at si jsou kvit.
Dekujeme Odejdete.

Jason
19.08.2009 - 20:48

NE

Brouk1
19.08.2009 - 18:27

Zdravím,

četl jsem oficiální vyjádření pan Singera - který prý starou BSG miluje. Pokud o tomto režisérovi něco víte, tak víte, že je velmi vážený režisér, skvělý řemeslník a inovátor. V podstatě započal serii comiksových filmů, redefinoval žánr detektivního příběhu a prostě umí. Také stojí za celým dr. Housem. Jde o to, že nikoho lepšího na režii by jsme asi těžko hledali. Ano souhlasím, netočil bych nic. Ale Hollyho les si žádá peníze. Takže lepší to než Uwe Bolt. A otázka na závěr: myslím, že je lepší remakovat starou BSG než se pustit do nové. Co vy?

ZoiD
19.08.2009 - 01:00

ted m napadlo nadherny prirovnani:
pred triceti lety vysadil larson vinice bylyho vina
to se ujalo a 30 let plodilo
po 30ti letech uz vino skomiralo tak prisel Moore a vysadil cerveny
a kdys se jeho znacka stala po 30ti letech slavna a Moore rozsiril pole aby moh podnikat
prijde Stinger a pole mu vypali ze chce na stejnym pozemku pestovat opt byli vino

To Jason: uz se smeju az mi z toho tecou slzy s oci :(

Jason
17.08.2009 - 16:24

Tak tak. . Ať točí, třeba se ještě zasmějeme.

Anonym
17.08.2009 - 12:32

Lidi, vzpamatujte se! Proč tak vehementně pomlouváte něco, co ještě ani nevzniklo? Jak můžete dopředu vědět, že to bude propadák? Nebo se bojíte, že to může získat víc fanoušků, než ten "náš" seriál? Protože vzhledem k prodejnosti DVD jich tady zase až tak moc nebude - bohužel. Já ho sice taky považuju za to nejlepší, co jsem viděl, ale pro spoustu lidí je prostě "málo akční". A berou radši SG. Jsou snad proto horší, než já? Ne, prostě mají jiný vkus. Já jim můžu ten svůj "BEST" doporučit, ale nebudu jim ho vnucovat. Každý ať si sleduje (a natáčí) co se mu líbí. A jestli to bude propadák? Možná jo, ale, koneckonců, moje prachy to nejsou :-)

klempa
17.08.2009 - 05:53

To myslí vážně? Po této verzi BSG vůbec netoužím. Jde jen o ty PRACHY,přihřát si polívčičku potom co natočili takhle dobrej sci-fi seriál (né-li nejlepší) je dost velká zhovadilost. Bude to slátanina a rozdělí to fanoušky nové verze seriálu a těchto "radoby pokračování" staré verze.

Mach Tom
16.08.2009 - 21:30

Byl bych raději kdyby kinofilmem rozvedly stávající Galacticu a né zase točily dálší příběh. Z mého pohledu dělat další restart serie je trapné. Kdyby se jim to povedlo dokončit v r. 2001 tak bych nic nenámítal, ale teď je vitvářet zase něco nového, pouze mrháním prachama.

Howard
16.08.2009 - 17:09

Ono je 1. dubna? :)
To se mi snad zda, to prece nemuze nikdo myslet vazne.

michalm.mac
16.08.2009 - 17:02

Byl bych radši, kdyby tento projekt spal někde v šuplíku dalších 5 let. Takhle brzo po ukončení seriálu to může být pořadný zma(/e)tek :-D Navíc pokud by měl Plán úspěch a byly by další DVD filmy... Na druhou stranu Glen Larson je už hodně starý, takže tohle je dost možná jeho poslední šance na další/pokračování/remake BSG. Doufám, že se to povede a nebude z toho jen letní "blockbuster".

Marcus_de_Tycho
16.08.2009 - 15:56

Obávám se, že to dopadne stejně jako JJ Trek - to je prima akční scifi, ale není to prostě Star Trek, i když se tak usilovně snaží tvářit. Já to beru jako alternative timeline, podobně jako Mirror Universe. Akorát tato linie nezačala zničením USS Kelvin, ale už podstatně dříve (Kelvin prostě nevypadá jako loď Federace z námi známé časové linie). A mám strach, že podobně na tom bude i nová BSG.

El_bond
16.08.2009 - 11:20

tak puvodne jsem myslel ze to je for...

ale myslim ze nikdo do takoveho projektu nevrazi prachy kdyz jina koncepce BSG nedavno skoncila... (neni to tak dlouho, po posledni epizode kdy jsem psal ze by me zajimalo zda a jak bude vypadat remake za 30 let) ale ted je na to brzo a nikoho to zajimat nebude

petr29.s
16.08.2009 - 11:15

Ať se vám to líbí nebo ne. Je to stejně fuk, protože se to už všechno stalo a stane se to zas.

chevron-man
16.08.2009 - 07:08

No, já se na to docela těším. Fanoušci se zuby nehty drží toho, co mají rádi (buď BSG 78 nebo BSG 2004) a propadají konzervatismu a nemají rádi změny. Nikdo neví, jak ten film bude vypadat a už ho tu dost lidí odsuzuje. Třeba dalece předčí celý seriál. Třeba přitáhne k seriálu mnohem víc diváků, než má ten seriál teď (rozhodně u nás v ČR by to mohlo fungovat). Určitě to nebude to, na co jsme zvyklí z televize, bude to něco jiného, ale to nezamená, že to bude horší.

SSaruman
16.08.2009 - 01:35

Rozhodně souhlasim se všemi (ať přesto že sem docela zvědavej) tohle rozhodně BSG víc uškodí než přispěje a jestli se dostane do rukou ledem kteří o BSG nikdy neslyšeli a nebo neviděli budou nás fanaoušky pokládat za uplný pitomce takže ne děkuji sice mě zpráva překvapila ,ale musím odmítnout a raději si počkám na Olmosůw The plan.

OMNIDIPUS
15.08.2009 - 15:39

bude to mrtka...singer se posledni dobou nejak moc snazi...moc entusiasmu filmu skodi

Oneil
15.08.2009 - 13:37

Škoda,škoda...když jsem poprvé slyšel,že by měl být nějaký BSG kinofilm,tak jsem si říkal ,že nejlepší by byl z období první cylonské války,leč nestalo se tak.Každopádně jsem zvědav co chlapcí z Holywoodu vytvoří.

Cartmans
15.08.2009 - 12:35

Konečně bude v kině nějaká dobrá komedie :)

Anonym
15.08.2009 - 12:08

To ale bude fiasko. Sucasna BSG je genialne dielo kde nie je co zlepsovat.

Jason
15.08.2009 - 12:04

Kristova noho. Tady chce zase někdo čerpat z úspechu stávajícího veleuspšnýho seriálu. No radši no comment, jsou to komedianti ...

ZoiD
15.08.2009 - 01:42

Tak nevim. Nova bsg je neco tak perfektniho ze se tomu nmuz snad zadny scifi co sem kdy videl rovnat.
Videl sem i puvodni bsg teda az po tej novej a myslim ze i puvodni a mnohem starsi (pokud se nepletu) startreky na tom byly vizualne herecky i pribehove lepe.
Nrikam ze remake bude spatnej, to by si autori asi nedovolili ale moh by bejt danej aspon pod nakej novej nazev nebo tak neco at se to "mene zdatnym fanouskum" (no offense) neplete.

Leo_Ben
14.08.2009 - 22:27

BSG'70 jsem neviděl, tak ať mi teda její fanoušci prominou následující řádky. Co o tom vím z různých článků anebo interview s RDM, byla to reakce na vlnu sci-fi, která se na přelomu '60 a '70 přivalila formou StarTreku a StarWars. Dokonce ani to magické slůvko "star" v názvu neopomněli, aby hned bylo jasno.
Tak by mě zajímalo, na základě jakých dat se někdo rozhodl vrazit miliony dolarů do produkce takhle kontroverzního sequelu. A pokračování čeho vlastně? Soudím, že drtivá většina fandů BSG má za svůj ten "nový" vesmír; poněvadž ten původní do dnešní doby prostě nepasuje.
Nějak se zdráhám uvěřit tomu, že po tak strhujícím příběhu, který nám naservíroval RDM a DE se najde někdo, kdo by chtěl vidět pokračování té podivné starodávné mixtury kpt. Kirka a Hana Sola. Nepočítaje posměváčky a zvědavce ovšem. Notabene když BSG2000 vzdala původní sérii několikrát hold, a když navíc novodobá franšíza ještě stále pokračuje (Caprica, The Plan, plus další filmy, jak naznačil EJO).
Nakonec mi to připadá, jako že zapšklý kolega Larson neskousává, že někdo převzal jeho nápad a přetavil ho do skvělé show, což sám nedokázal. Tak si chce přihřát polívčičku dokud je teplá a vyvolává mrtvé z hrobu za pokřiku "to byl můj nápad, můj!".
Věřím tomu, že jestli to svoje padílo dokončí, zase se ukáže, že když dva dělají totéž, tak se ucho utrhne.

tonydinozzo
14.08.2009 - 20:29

no podle mého to bude kardinální pr-ser... Nezlobte se na mě, sice jsem viděl, co J.J. dokázal s novým ST, ale jak se může pokoušet dělat remake něčeho, čehož remake skončil minulou sezonu(mimo jiné, nemyslím, že by efekty mohly bejt o moc lepší, ani víc explozí by to dle mého nevyřešilo - atomové exploze v BSG 00's jsou dokonalé) a čekat, že to někoho bude zajímat? Pro mě a myslím, že takových je nás většina(co zkoukla i původní BSG) bude jen jediný remake, a sice ten, kvůli kterému jsme se tu všichni sešli... A já osobně si nepůjdu do kina kazit zážitek z BSG nějakým ramakem... v kině uvídím jedině The Plan...

jakubxtv
14.08.2009 - 19:38

Tak tohle bych nečekal a ani od toho vubec nic nečekám :), a když už tak Moore a EJO :)

Kyller
14.08.2009 - 17:21

Tohle má šanci být s dobrým úmyslem epické selhání. Proč nedají hlavy dohromady a nenatočí megadílo, o kterém si budeme vyprávět ještě za 30 let (kdo si dneska povídá o 70's BSG???). Tímhle filmem se franchise rozdělí, fanoušci se znova rozdělí (potom, co jsme museli pamětníky 70's přesvědčit, že 00's za tu herezi stojí) a normální non-syfy smrtelník nepochopí remake remaku, na film nepůjde a bude to celkově epické selhání...pokud to myslí vážně, tak Larson u mně skočnil!

Feidias
14.08.2009 - 17:06

Tak na jednu stranu jsme asi vsichni radi, ze bude jeste nejaka nova bsg, nebo ne? Otazka je jaka bude, tak xmeni byli celkem dobry. jsem puvodne trekkie takze jsem byl na abramsovi. Podle me to bylo takove aby to nikoho neurazilo a ma dobry napady na sceny j.j,efekty temer perfektni:). Nejak novatorske to ale teda nebylo, jsou lepsi treky nebyl jsem vsak zklamany a bavil se. Proste je potreba vydelat, ze:). Jinak jsem puvodni bsg zkusil po nove no a efekty musely bejt v ty dobe husty akorat je to bez prehanky docela trapnej serial:). nejlepsi je apolo:))))). to je frajer:)))

Mirak
14.08.2009 - 17:04

Bryan, ne Brian.

Deus
14.08.2009 - 17:31

Hups... :)

zizik
14.08.2009 - 16:54

No uprimne... meli by nechat BSG'78 spat a nepokouset se ji reinkarnovat.
Zhruba v pauze mezi 2. 3. serii nove BSG jsem shledl tu puvodni, a musim rict, ze jsem to psychicky vydrzel jen do cca 15. dilu.
Dle meho nazoru az na vyjimky naprosto trapne scenare, chaby pokus o kopii Star Treku (tech paralel je tam az nechutne moc) ktery ale v celku nefunguje. Uz jen ten pekne zabydleny vesmir (pomalu na kazdem sutru, kolem ktereho leti flotila, nekdo zije) tak nejak nesedi na hlavni tema "lidstvo bylo zniceno Cylony a jen mala zbyla flotila pred nimi prcha".

Uprimne receno jsem rad, ze si tvurci nove BSG opravdi vzali jen to hlavni tema, a zpracovali ho uplne jinak, a udelali tak z BSG opravdu kvalitni a netuctovy scifi serial, jakych je malo.

Jo mozna kdyby se spojil Larson a Moore, tak by jejich BSG film mohl dopadnout dobre, ale bojim se, ze stara a nova BSG jsou tak rozdilne, ze nejaky "prunik" je v podstate nemozny.

To spis vkladam nadeje do filmu podle nove BSG, at uz The Plan, anebo nejaky dalsi (pevne verim ze jeste neco bude, nacnutych a nedokoncenych nametu v serialu bylo dost).

Piere
14.08.2009 - 16:42

Coze? remake? vzdyt novy serial uz je remake no souhlasim ze to bude hruza zvlast bez moora ale doufam ze se mylim.

marklar
14.08.2009 - 16:38

Bude to hruza :(

dutohlavrimmer
14.08.2009 - 16:14

Já mám spíš strach, jestli se jim povede ten příběh nějak "nahustit" do jednoho filmu. Přeci jenom bsg nemá nejjednodušší zápletku. Nehleďe na to, že spousta fanouškou bude očekávat něco ve stylu současné bsg od Moora. Singera si jako režiséra velmi vážím, ale otázka je, zdali si neudělal zálusk na moc velké sousto.

Teď naštvu hodně lidí- ad nový Star Trek- kvůli němu jsem šel po několika letech do kina a byl jsem neskutečně zklamán- pro mě to nebyl Star Trek, ale Beverly Hills 902 10 ve vesmíru. Všichni byli mladá, krásní, úspěšní a měli milostné problémy(trojúhleník Kirk-Uhura-Spock), ale to bylo tak všechno. Film byl nadopován akcí a dobrými efekty, ale to je dneska každý druhý akčňák.
Jestli by takhle měla dopadnout i bsg, tak ať radši nic nedělají.

KOBOL
14.08.2009 - 15:42

CHCEM POVEDAŤ ŽE NIEJE AKTUALIZOVANÁ SEKCIA POSTAVY TAM KDE SU NAPISANÝ LUDIA SU AJ CYLONY.

DAKUJEM

Tomy
14.08.2009 - 16:21

Aktualizace se plánuje už dlouho (nejsou lidi), ale vyspoilovat náhodným návštěvníkům identitu Posledních Pěti by taky nebyl zrovna dobrý nápad.

Jinak filmu se upřímně děsim. Musim se přiznat, že bych byl raději, kdyby navázal na BSG 1978 po 20/30ti letech a udělal něco jako The Second Coming. To je ale samozřejmě nemožné, protože takovýto nákladný projekt nemůže navazovat na 30 let starý seriál o 24 dílech. Ale tak je to Singer a toho můžu, tak uvidíme...

Poslat nový komentář


Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML značky: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
CAPTCHA
Tato otázka slouží k otestování zda jste člověk nebo počítač určený k rozesílání spamu. Opište prosím všechna slova vyskytující se na obrázku.

Menu



RSS RSS | © 2008 BSG.cz, "Battlestar Galactica," characters, and images on this site are copyright © NBC / Universal and Universal Television.
s h